Wie zijn wij

De vereniging.

Opgericht in 1960, al meer dan 60 jaar een begrip in Dordt.

Onderwater Sport Club Dordrecht (OSCD) is een moderne onderwatersportvereniging waar Duiken, Onderwaterhockey en Scubadoe hoog in het vaandel staan.

Het is een gezellige vereniging waar veel aandacht wordt besteed aan clubactiviteiten, jeugdactiviteiten, clubaangelegenheden en toernooien. Ook is het de plek waar je een goede en veilige opleiding kunt volgen op elk niveau in de duiksport, deze opleidingen worden gegeven door onze eigen goed opgeleide instructeurs.

In de vereniging zijn vrijwilligers actief, deze leden leveren een bijdrage zoals het onderhoud aan het clubhuis, het geven van trainingen, het verzorgen van duikmateriaal en het vullen van de duikflessen.

Een club voor iedereen, dat is OSCD.

Onze leden rijken tot ver buiten de regio Dordrecht. Ook buiten de Drechtsteden zijn wij een populaire club.

We zijn gehuisvest op de Sportboulevard in Dordrecht, en hebben de beschikking over een zwembad en een eigen clubhuis in Caribische sferen met gratis WiFi verbinding.

We bezitten een eigen materiaalruimte met een Bauer compressor, waar we zelf onze flessen kunnen vullen. Tevens beschikken we over modern goed onderhouden duikmateriaal voor tijdens de trainingen. Deze materialen worden onderhouden door onze materiaalcommissie.

OSCD is aangesloten bij de NOB

De Nederlandse Onderwatersport Bond. Deze is op zijn beurt aangesloten bij de wereldwijd werkende bond CMAS (Confederation Mondiale des Activités Subaquatiques). Brevetten van CMAS zijn wereldwijd erkend en genieten een uitstekende reputatie.

Zoek je een bruisende vereniging en heb je interesse om onze club te willen bezoeken, dan kan dat. Op woensdag of vrijdag avond ben je van harte welkom om kennis te maken met de vereniging.

Wij vertellen je dan meer over de mogelijkheden over het duiken, Onderwaterhockey en Scubadoe. Ook kunnen wij je een gratis proefles aanbieden in overleg met de trainingscommissie. Je kan daarna rustig zelf beslissen of je het leuk vindt om lid te worden van onze vereniging.

We nodigen je uit om een keertje mee te trainen.

Je bent altijd welkom op de woensdag en vrijdag avond in ons clubhuis.
1e etage in de Sportboulevard Dordrecht. Vragen? Mail naar hoofdtrainer@oscd.nl